©Shutterstock

Succesvolle deelname aan vakbeurzen en events heeft te maken met visie. Kort door de bocht heeft het vooral te maken met de omschrijving van een helder doel (waarom nemen we eigenlijk deel?), het behalen van het maximale rendement (ROI) en een perfecte follow-up.

Maar wanneer ben je nu echt succesvol? Veelal is dat niet direct na afloop van een vakbeurs of event te zeggen. Zeker in de B-to-B sector gelden hier lange termijn beslissingen en verwachtingen. Maar dat is geen reden om zo maar iets te gaan doen.

Mijn expertise is hands-on bedrijven mee te nemen richting vakbeurs en event. En ja, dat kost geld maar levert o-zo-veel op. Inzicht, duidelijkheid en gewoon slimmer omgaan met zaken, maar bovenal een veel beter vakbeursresultaat om trots op te zijn. En profilering! De bezoekers en gasten laten weten wie je bent en wat je doet. Klinkt logisch. Mooi. Tijdens mijn omzwervingen op de vele beursterreinen in de wereld zag ik vaak wat anders. Daarom is mijn missie:

“ik help, op projectbasis, bedrijven succesvol te zijn bij deelname aan vakbeurzen en events door een stappenplan te volgen vanaf een helder doel tot aan een perfecte follow-up”.

Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.― Johan Cruijff

Is dat een totaalpakket? Nee, beslist niet. Maar het is wel maatwerk omdat elk bedrijf anders is en andere onderdelen nodig heeft. Zaken waar ik, vanwege mijn communicatie achtergrond, bij van dienst kan zijn:

  • Bepalen van de visie.
  • Beschrijven van de heldere boodschap en dit communiceren met de stakeholders.
  • Zicht krijgen op de benodigde capaciteit.
  • Analyse en inzicht in kwaliteit bezoekers.
  • De gewenste uitstraling.
  • Het onderscheidend vermogen maximaal uitbuiten.
  • Begeleiding van de standbouwer selectie (kan alleen als je bovengenoemde zaken helder hebt).
  • De interne motivatie bij medewerkers (zo belangrijk voor een verdere uitstraling).
  • Wie gaan we uitnodigen en waarom. Wat wordt het verhaal en wat is de strategie?
  • Training van het Sales Team (vakbeurzen is topsport en vraagt een andere instelling).
  • De eerdergenoemde follow-up. In een vroeg stadium, lang voordat de beurs van start gaat dient dit traject al helder te zijn.
  • Evaluatie. Wordt heel vaak vergeten, hoe vreemd dit ook klinkt. Bepalen op indrukken, cijfers, gevoel.

Onderdelen die veelal stuk-voor-stuk kunnen worden ingezet.

Belangstelling? Kennismaken is een eerste stap om eens te kijken of we elkaar snappen. Bel mij op 06 21813603 en ik kom langs. Leuk!