©Shutterstock

Met een doordacht plan van aanpak de echt juiste bezoekers op een vakbeurs in jouw stand krijgen. Dat zou geweldig zijn! Laatst weer sprak ik een relatie over vakbeurzen en besprak met hem het uitnodigingsbeleid voor vakbeurzen. Uitnodigingsbeleid? ‘Mijn relaties weten dat ik er ben dus zij komen vast wel langs’. Pfff, dat werd een mooi gesprek. Want die bestaande klanten komen misschien wel langs (hoewel, wat ga je ze bieden?) maar prospects komen bij toeval. Een gok dus. Afwachten maar. We kwamen op dit gesprek door de nieuwe stijl van vakbeurzen volgend jaar. Je kent mijn stelling: minder bezoekers – betere kwaliteit. Vakbeursminuten zijn dure minuten. Je moet dus weten wie je tegenover je hebt en in diezelfde korte periode beslissen of het een zinvolle tijdsinvestering is. Dat vereist denkwerk aan de voorkant (het uitnodigingsbeleid) én kennis van de salesmensen. Vakbeurzen zijn geheel anders dan hun normale sales contacten. In mijn pakket zit desgewenst ook een module trainen waarbij ik graag een trainer uit mijn netwerk inschakel.

Wil je ook weten hoe effectief vakbeurzen kunnen zijn met een deel externe ondersteuning?

Mijn bijdrage? Veel toegevoegde waarde in het traject naar de vakbeurs toe, hands-on en energie ter plaatse. Hoe? Ik leg het graag uit. 0621813603


Erik

Ik ben gepokt en gemazeld binnen het vakgebied communicatie. Werkzaam als interim communicatie adviseur én specialist op het gebied van vakbeurzen. Ik help op projectbasis, bedrijven succesvol te zijn bij deelname aan vakbeurzen door een stappenplan te volgen vanaf een helder doel tot aan een perfecte follow-up. Altijd op interim- of projectbasis. Dat is leuk en effectief! Relaties vertellen over mij: harde werker en kritisch, een AANPAKKER. Rotterdamse mentaliteit en Italiaanse passie. Perfectionist. Leider en spin in het web bij projecten. Een aardig mens.