Om vast over na te gaan denken als er na de zomer weer vakbeurzen mogelijk zijn. Geef je dan vooral aandacht aan de klanten van de toekomst en niet alleen aan de grote offertes direct na de beurs? Mee eens of zijn alle contacten in waarde gelijk? Een herkenbare situatie: de vakbeurs is gereed. Spullen opruimen en punten scoren. Het CRM systeem is gevuld en aan de slag met de follow-up. Vaak worden eerst de belangrijke aanvragen gedaan (de offertes) en dat lijkt goed. Maar ik zie ook dat de wat minder concrete prospects op de ‘dat komt later wel’ stapel komen. Realiseer je dat de valkuil open staat zodat juist deze prospects tussen wal en schip gaan vallen. Zeker in een werkveld waar op langere termijn pas beslissingen worden genomen is dit ‘killing’. Mijn advies: maak een plan om deze prospects te gaan volgen en deel informatie. Nu en de komende maanden/jaren zonder te gaan stalken. Dat is een communicatie traject dat op termijn altijd winnend is. Relaties koesteren en van dienst zijn. Feitelijk niks nieuws maar er is veel te winnen, elke dag weer.
Mijn drie pijlers voor vakbeursdeelname zijn: helder doel, maximaal rendement en een perfecte follow-up.
Mijn bijdrage? Veel toegevoegde waarde in het traject naar de vakbeurs toe, hands-on en energie ter plaatse. Hoe? Ik leg het graag uit. 0621813603